School op Seef!

Schoolbrengdag 2018: 20 september

Veel auto’s in de schoolomgeving tijdens de haal- en brengmomenten zorgen voor een onveilig gevoel bij kinderen die lopend of op de fiets naar school komen. Soms leidt het zelfs echt tot gevaarlijke situaties. Als we allemaal lopend of op de fiets naar school gaan, wordt de schoolomgeving een stuk veiliger. Bent u degene die het goede voorbeeld geeft en de eerste stap neemt?

Op donderdag 20 september 2018 organiseert SCHOOL op SEEF de Schoolbrengdag. Een dag waarop we ouders en leerlingen oproepen lopend of op de fiets naar school te gaan. Door de auto te laten staan zijn de leerlingen goed bezig voor hun gezondheid, de verkeersveiligheid rondom school, het milieu, hun verkeersvaardigheid en het is nog eens leuk ook!

Ouderbetrokkenheid

Ouderbetrokkenheid – Goed voorbeeld doet volgen Kinderen leren door het gedrag van hun ouders. Al op jonge leeftijd nemen zij het gedrag van hun ouders als voorbeeld over. Ook in het verkeer leren kinderen zo. Wanneer u bijvoorbeeld zelf op de fiets uw hand niet uitsteekt wanneer u de bocht om wilt, kunt u ervan uit gaan dat uw kind uw onveilige gedrag overneemt. En dat terwijl kinderen zich veel minder bewust zijn van eventuele risico’s. Gelukkig geldt het omgekeerde ook: goed voorbeeld doet goed volgen.

Door al op jonge leeftijd in het verkeer te oefenen, leren kinderen bijvoorbeeld de snelheid van auto’s in te schatten.

“Schoolkinderen fietsen te weinig”

Recent was het volop in het nieuws. Schoolkinderen fietsen te weinig en doen daardoor te weinig verkeerservaring op. Met de Schoolbrengdag kunnen we hier samen een positieve draai aan geven. Doe mee, en help dit te veranderen!  Door op de fiets naar school te gaan, doen kinderen ervaring op met verkeersituaties en vergroten zij hun verkeersvaardigheid.

Klik hier op de link om mee te doen met de belofte van de fietsbond.