Groepsagenda Groep 5-6 HB

m d w d v z z
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Banners Groep 5-6 HB

Groep 5-6

Welkom in groep 5/6hb!

Wij zijn een geweldige groep van 20 leerlingen!

Onze juffen zijn juf Irma (di,wo,do) en juf Emmeline (ma,vr). 

irma.wigman@floriant.unicoz.nl / emmeline.debree@floriant.unicoz.nl

Koning ridder Willem en de rest

Koning ridder Willem en de rest

In het kader van festival historisch Zoetermeer zijn we met de klas naar het CKC geweest voor een tentoonstelling/voorstelling van "koning ridder Willem en de rest.'

Het was leerzaam en gezellig! Alle ouders bedankt voor de hulp met het vervoer!

Koning ridder Willem en de rest
Koning ridder Willem en de rest
Koning ridder Willem en de rest
Koning ridder Willem en de rest

Wiskunde

Wiskunde

Tijdens de wiskundeles hebben we geometrische figuren gemaakt met rietjes.

Wiskunde
Wiskunde
Wiskunde
Wiskunde

Schoolreisje

We hebben een super gezellig schoolreisje gehad naar Drievliet!

IPC ontdekkingsreizgers

We zijn gestart met het eerste thema van dit schooljaar: 'Ontdekkingsreizgers' 

Met het startpunt hebben de kinderen in tweetallen een eigen vorm van zeeslag met elkaar gespeeld (zie foto's).

Bij aardrijkskunde hebben we geleerd over coordinaten; het nut hiervan, wat voor soorten zijn er en hoe kun je ze gebruiken? Ook kaarten, atlassen en legenda's kwamen aan bod.

Bij geschiedenis hebben alle kinderen informatie uit verschillende bronnen gebruikt om een presentatie te houden over een ontdekkingsreiziger naar keuzen. Verschillende ontdekkingsreizigers en de gevolgen van hun ontdekkingen komen aan bod.

Bij kunst hebben de kinderen met krijt heel precies een onderdeel van een bloem nagetekend. Vroeger werden plaatjes zo vastgelegd dus details waren belangrijk. De kinderen hebben geexperimenteerd met het gebruik van krijt op papier. Wat kan je hier allemaal mee?


Bij natuur hebben we geexperimenteerd met de stand van de zon door onze schaduw twee keer op een dag om te trekken. Helaas lukte een derde keer niet i.v.m. de bewolking. We hebben naar aanleiding hiervan gesproken over de stand van de zon, dag en nacht, seizoenen en hoe er vroeger genavigeerd werd m.b.v de zon en kompas. We hebben de wereldkaart bekeken m.b.v. de lengte- en breedtegraden en we zullen proefjes doen m.b.t. magnetisme. Wat heeft magnetisme te maken met de aarde en een kompas? Natuurlijk slaan we die link niet over!